Private Mandate Terbaik

Private Mandate di Malaysia

Private Mandate di Malaysia

private mandate ddnk
private mandate ddnk


 
Adakah anda mencari maklumat tentang Private Mandate? Ya anda ditempat yang betul. Dapatkan info tepat tentang private mandate sebelum anda buat keputusan untuk melabur private mandate atau tidak.
 

Penerangan tentang Private Mandate di Malaysia

  • Private Mandate adalah pelaburan di bursa saham Nasdaq US
  • Tiada janji pulangan (konsep islamik tidak boleh jamin keuntungan)
  • Hanya jualbeli dan trading saham patuh syariah sahaja




Private Mandate

private mandate
private mandate
 

Apakah private mandate? Private mandate adalah pelaburan secara tailor made atau customised, di mana pelaburan di bursa saham diuruskan oleh pengurus pelaburan berlesen. Urusan beli, jual dan switching dilakukan terus oleh pengurus secara telus dan pelabur akan mendapat penyata tentang bagaimana dana diuruskan dan prestasi dana tersebut.

What is Private Mandate?

Private Mandates is a form of tailor-made investment on stock markets, where investing decisions, risk parameters, are at the discretion of an investment manager. Private Mandate is governed and audited by Security Commissioner of Malaysia.

Saham Apa yang Menjadi Fokus  untuk Private Mandate?

Seperti yang semua maklum, ketika ini private mandate hanya fokus saham patuh syariah dan fokus kepada sektor teknologi tinggi di Nasdaq seperti Tesla, NVIDIA, Microsoft, Adobe, Apple, Seagate, Alphabet (Google), Facebook, Zoom, Intel, Amazon, Cisco, ASML. Kenapa? Sebab sektor teknologi masih berpotensi pergi jauh dan kurang terkesan dengan faktor covid-19. Rujuk index nasdaq 5 tahun <SINI>

Bolehkah Saya Monitor Pelaburan Private Mandate ni?

Boleh, setiap bulan anda akan menerima statement yang diemelkan terus kepada anda. Biasanya ada sistem untuk client view semua maklumat. Ini adalah pelaburan yang telus dan jelas. Anda dimaklumkan apa yang dilaburkan oleh private mandate.

Patuh Syariah ke Private Mandate ni?


Private Mandate DDNK Patuh Syariah
Private Mandate Patuh Syariah

Jika anda terlibat dalam jual beli saham, ianya sangat mudah. Beli saham di kaunter patuh syariah, maka pelaburan anda patuh syariah, jika tidak, straight forward, pelaburan anda tidak patuh syariah. Anda perlu pastikan private mandate yang anda pilih, hanya melabur di kaunter patuh syariah. 

Biasanya panel shariah yang dilantik akan membuat monitoring terhadap kaunter yang dipilih sebelum melabur,

Insha Allah jika anda mencari keuntungan melalui jalan yang halal dan jelas, pasti jalan anda dipermudahkan. Hati-hati jangan terpedaya pelaburan scam yang menjanjikan keuntungan tanpa nampak apa yang diniagakan. Pastikan anda membuka akaun private mandate dengan konsultan yang sah.



 

JIKA ANDA SERIUS, Sila Isi Borang Sesi Penerangan Google Meet:



 Anda puas hati dengan maklumat dalam blog ini? Lengkap dan details kan? Harap dapat beri pencerahan tentang private mandate.
 Like FB Saya 
https://www.facebook.com/privatemandate

 Disclaimer:

1- Investment involve varying degree of risk, and there can be no assurance that the future performance of any specific investment, investment strategy or product made reference to directly or indirectly in this website.
2- Investment records displayed yet to be verified by an authorized third party.
3- Any part of this article cannot be re-published without consent of the owner.
4- This article is only opinion of authors and do not represent of any company. Please refer to official information of the related organization.

 

 


Catat Ulasan

0 Ulasan