Private Mandate Terbaik

Private Placement VS Private Mandate

Private Placement VS Private Mandate

Anda ada terdengar tentang private placement? Apa pula bezanya dengan private mandate?

Baik, bunyinya macam sama tapi sebenarnya kedua-dua jenis pelaburan ini sangat berbeza dan tidak sama langsung!


private mandate vs private placement

Beza Private Mandate dan Private Placement


Private mandate = pelabur memberi mandat pelaburan terus ke bursa saham yang diuruskan oleh pengurus dana. Kesemua urusan dan keputusan pelaburan dilakukan oleh pengurus dana.

Private placement = pelabur membeli lot saham keutamaan (private placement) dan dalam tempoh kontrak (biasanya 2-3 tahun sahaja) daripada pihak syarikat yang memerlukan modal untuk pembesaran operasi atau mendapatkan modal untuk suatu projek tertentu yang menguntungkan. Dalam tempoh itu, pelabur akan mendapat dividen secara tetap dan di akhir tempoh, modal pelabur (lot saham keutamaan yang dibeli) akan dipulangkan kembali kepada pelabur (redeemable).

Orang macam mana yang pilih pelaburan private mandate dan yang macam mana pilih private placement?

Jika minat saham (jual beli saham) tapi tak ada masa nak trading sendiri, boleh tolerate risiko dan selesa dengan jangka panjang 3-5 tahun atau lebih, anda sesuai memilih Private Mandate.

Jika anda minat konsep seperti koperasi, di mana anda dapat dividen stabil, dan selesa jangka pendek 1-3 tahun maka anda sesuai memilih private placement.

Jika buat perbandingan potensi, private mandate lebih besar tetapi untuk private placement, nilai dividen telah ditentukan lebih awal bergantung amaun pelaburan dan berada sekitar 16% ke 18% sahaja.

Potensi private mandate vs Dividen Private Placement 16-18%

Namun, ada perkara penting anda perlu tahu tentang pelaburan private placement. Anda perlu menyediakan dokumen bukti anda adalah pelabur "Sophisticated Investor" sekiranya pelaburan anda kurang daripada RM250,000. Untuk pelaburan bernilai RM250,000 dan ke atas, dokumen bukti tidak perlu disertakan.

Jika berminat ingin mendapatkan sesi google meet tentang pelaburan private placement, boleh isi borang di bawah. Kami akan whatsapp untuk set appointment dengan anda. Please, serious only.


JIKA ANDA SERIUS, Sila Isi Borang Sesi Penerangan Google Meet:



 Anda puas hati dengan maklumat dalam blog ini? Lengkap dan details kan? Harap dapat beri pencerahan tentang private mandate.
 Like FB Saya 
https://www.facebook.com/privatemandate

 Disclaimer:

1- Investment involve varying degree of risk, and there can be no assurance that the future performance of any specific investment, investment strategy or product made reference to directly or indirectly in this website.
2- Investment records displayed yet to be verified by an authorized third party.
3- Any part of this article cannot be re-published without consent of the owner.
4- This article is only opinion of authors and do not represent of any company. Please refer to official information of the related organization.



Catat Ulasan

0 Ulasan